سوال و جواب
 
هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 

2. بدانيد که اگر وي اولين فردي است که به وي علاقه مند شديد و داراي ملاک کافي هست، تنها و آخرين فرد روي زمين نيست که مي تواند شما را خوشبخت کند بلکه بهتر از وي نيز يافت خواهد شد. به محض مشاهده فردي داراي ويژگي هاي مثبت، تمام اميدتان را به وي ببنديد. چه بسا بهتر از وي يافت شود و ثانيا از کجا معلوم که وي نيز به شما علاقه مند است و از کجا معلوم که وي نيز به فرد ديگري غير از شما دل بسته است. هر چند مي توانيد به عنوان يک گزينه روي او حساب باز کنيد نه تنها گزينه يا اولين و آخرين گزينه!!
3. تجربه نشان داده است گفتگوهاي مستقيم هر چند با رعايت اصول اخلاقي و شرعي نيز باشد، کم کم و به تدريج به انحراف کشيده شده است و علاقه و عشق ناشي از احساسات وهيجانات مانع از بررسي و تحقق کافي شده است و بسياري از عيوب، نقايص و ضعف ها از ديد يکديگر مخفي و پوشيده مانده و در نتيجه در کسب موفقيت در اين امر مهم و حياتي نقش منفي بازي کرده بلکه به جاي موفقيت، شکست را نصيب فرد کرده است.
4. بهترين واسطه براي ابراز علاقه تان به وي، خانواده محترمتان است، مطمئنا دلسوزترين و نزديک ترين و بهترين فرد براي چنين اقدامي والدين گراميتان مي باشند و اگر صادقانه و صريح از آنها بخواهيد که براي اين امر اقدام کنند مطمئنا گام مناسب را برخواهند داشت که به نفع شماست و چه بسا منتظر چنين روزي و درخواستي باشند و به عبارت ديگر به طور رسمي از دختر خواستگاري کنيد و مستقيما چه مکاتبه اي چه تلفني و چه حضوري اقدام به ايجاد ارتباط نکنيد.
5. قرآن کريم هم به مردان و هم به زنان توصيه مي کند از ايجاد رابطه دوستي با يکديگر اجتناب کنيد در سوره مائده آيه 5 به زنان مي فرمايد: با مردان به طور پنهان و خلوت به گفت و گو ننشينيد و در سوره نساء آيه 25 نيز به مردان توصيه مي کند با زنان و جنس مخالف در خلوت و پنهاني گفتگو نکنيد. يعني همانطور که براي يک زن زشت و ناپسند است دوست پسر داشته باشد براي يک مرد نيز به همان اندازه زشت و ناپسند است که براي خود دوست دختر انتخاب کند و با يکديگر در ارتباط دوستانه باشند. بنابراين هر دو موظفند اصول اخلاقي و شرعي را رعايت کنند و حريم عفت و پاکدامني را حفظ نمايند و نمي توان به بهانه آشنايي دختر و پسر با يکديگر و به منظور ازدواج و... گرفتار لغزش شوند زيرا اين حيطه، حيطه اي است بسيار حساس و خطرناک و اگر در ابتدا نيز قصد سوء نداشته باشند در ادامه کار آنچنان نيروهاي شيطاني و انحراف کننده قوي و زياد است که ناخودآگاه به آن سو کشيده مي شوند.
اميد است با حفظ پاکدامني و عفت خود رضايت خداوند را جلب کنيد.



منبع : http://www.porseman.org/q/showq.aspx?id=7502 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:سوال و جواب,مسائل شرعی, :: 8:43 :: توسط : گل یاس

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1